середа, 4 січня 2017 р.

4 клас " Царство бальних танців "ю



ВІДКРИТИЙ УРОК З МУЗИКИ У 4 класі

Тема уроку  Царство бальних танців.
 Мета: розширити та доповнити знання учнів про танці, ознайомити зі  значенням слова «бальні танці», з поняттями «полонез»; «вальс»; «полька»; виховувати любов до музичного мистецтва; прищеплювати потребу колективньої творчості; формувати світогляд та художньо-естетичний смак;розвивати музично - творчі здібності учнів, навмчки інтерпретування, виконання пісень. 
 Музичний матеріал:   - Ф.Шопен Полонез № 53;
                                        - Й.Штраус Вальс «На чудовому блакитному Дунаї»;
                                        - С.Рахманінов «Італійська полька».
                                        - «Собачий вальс» Ф.Шопен

Обладнання:     - портрети Ф.Шопена; Й.Штрауса; С.Рахманінова;
                            - комп'ютер;
                            - фортепіано;
                            - ілюстрації до музичних творів.
                        
Тип уроку:   урок поглиблення теми

                                      ХІД  УРОКУ

І. Вхід до класу під музику Ф.Шопена «Полонез №53»
ІІ. Музичне вітання:   «Добрий день».
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Діти, ви зайшли в клас під музику танцю. А хто знає, як називається ця музика?
(На екрані тема уроку: "Царство бальних танців").
   Сьогодні наш урок буде присвячений бальним танцям.
ІV. Бесіда.
   Бал – це пишнота. Уявіть собі – гремить музика, усюди шум, веселість, сміх! Теперішні бали відрізняються від тих, які влаштовувались у XIX ст., або на початку XX ст.  Звичайно, й костюми були інші, й музика звучала не та, що ми звикли слухати сьогодні. Головною складовою частиною будь-якого балу були танці. Бальними називають танці, створені для виконання у танцювальних вечорах (балах). Більшість бальних танців мають народне походження.
  Діти, а хто мені скаже, що ми знаемо про слово «танець?»
                                        ( відповіді дітей)
А які ви танці знаєте?
( відповіді дітей)
 Сьогодні ми здійсним маленьку екскурсію на бал, щоб познайомитись з деякими танцями, які звучать на цьому балі. Але, щоб узнати з якого танцю ми почнемо наше знайомство, давайте поглянемо на екран і спробуємо відгадати,що це за танець?  (ПОЛОНЕЗ)
(відповіді дітей)
Полонез – стародавній польський танець. Колись його називали «великим», або «пішим», так, як. музика танця нагадувала проходження, урочистий марш. У старовину народний полонез виконували тільки чоловіки. З часом величний  танец-проходження став відкривати бали. У перщій парі полонеза виступав сам господар будинка з шановною або вродливою гостею, решта гостей ставали у пари та йшли по залу з поклінами та присіданнями. Так полонез став популярним бальним танцем.

  Зараз ми послухаємо «Полонез» Ф.Шопена, польського композитора.
(після слухання описати характер музики)
  Давайте розглянемо наступний слайд та дізнаємося з яким танцем ми познаймимося далі. (ВАЛЬС) 

      Вальс – це король балу.
     Одним з попередників вальсу був австрійський танець лендлер. З часом "провінційний" лендлер придбав граціозність, витонченість і перетворився на вальс. Вальси бувають різні - швидкі, повільні, спокійні. Але був час, коли вальс був забороненим танцем. В Росії, на початку XX ст. його вважали неприйнятним, так, як під час виконання вальсу кавалер мав обіймати  даму за талію. Ви, діти, напевно знаєте, що існує жартівлива п’єска для ф-но, яку вміє грати кожний. Вона називається «Собачий вальс», але не всі знають, що цю п’єску приписують самому Фридерику Шопену.
( виконання «Собачого вальсу» Ф. Шопена)
А зараз ми послухаємо вальс «На чудовому блакитному Дунаї», який склав відомий австрійський композитор Иоган Штраус-молодший, якого називали, як і його батька Иогана Штрауса «королем вальсу».
(після слухання описати характер музики)
   Залишився іщє один танець, погляньмо на екран. (ПОЛЬКА)
     Полька-чеський веселий жвавий танець. Танцювали польку маленькими, недовгими кроками. Цей танець виник як народний в Чехії, а згодом став відомим у всьому світі бальним танцем. Музика польки легка, граціозна.
     Зараз ми прослухаємо "Італійську польку", яку написав радянський композитор
С. Рахманінов.
(після слухання «Італійської польки» описати характер музики)
     Ми з вами послухали танцювальну музику і мені здається, що наші ніжки також хотять піти у танок.
V. Фізкультхвилинка
Увага на екран.
 VІ. Виконання музики.    
А зараз ми з вами сядемо рівненько та будемо співати: «Співоча установка».
Сьогодні ми продовжуємо повторювати та працювати над Новорічними піснями.
(виконання пісень)
 VІІ. Підсумок уроку.
 1. Скажіть мені: з якими танцями ми сьогодні з вами познайомилися?
  2. Який жанр танців був головним на уроці?
  3. Які основні особливості бальних танців?
     Я гадаю, що сьогоднішню нашу екскурсію по бальним танцям ми закінчимо словами: «Прощавай, музико! Здрастуй, музико!».     Тому, що про музику можно говорити нескінченно!

Виставлення оцінок, оформлення журналу.
VІІІ. Вихід учнів з классу під звучання музики.



Немає коментарів:

Дописати коментар