ВІДКРИТИЙ
УРОК З МУЗИКИ У 4 класі
Тема
уроку:
Царство бальних танців.
Мета: розширити та доповнити знання учнів про танці, ознайомити зі значенням слова «бальні танці», з поняттями «полонез»; «вальс»;
«полька»; виховувати любов до музичного
мистецтва; прищеплювати потребу колективньої
творчості; формувати світогляд та
художньо-естетичний смак;розвивати музично - творчі здібності учнів,
навмчки інтерпретування, виконання пісень.
Музичний
матеріал: - Ф.Шопен Полонез №
53;
-
Й.Штраус Вальс «На чудовому
блакитному Дунаї»;
-
С.Рахманінов «Італійська полька».
-
«Собачий вальс» Ф.Шопен
Обладнання: -
портрети Ф.Шопена; Й.Штрауса; С.Рахманінова;
- комп'ютер;
-
фортепіано;
- ілюстрації до
музичних творів.
Тип
уроку: урок поглиблення теми
ХІД
УРОКУ
І. Вхід до класу
під музику Ф.Шопена «Полонез №53»
ІІ. Музичне вітання: «Добрий день».
ІІІ. Повідомлення теми
уроку.
Діти,
ви зайшли в клас під музику танцю. А хто знає,
як називається ця музика?
(На
екрані тема уроку: "Царство бальних танців").
Сьогодні наш урок буде присвячений бальним танцям.
ІV. Бесіда.
Бал – це пишнота. Уявіть собі – гремить музика, усюди шум, веселість, сміх!
Теперішні бали відрізняються від тих, які влаштовувались у XIX ст., або на
початку XX ст. Звичайно, й костюми були інші, й музика звучала не та, що
ми звикли слухати сьогодні. Головною складовою частиною будь-якого балу були
танці. Бальними називають танці, створені для виконання у танцювальних вечорах
(балах). Більшість бальних танців мають народне походження.
Діти, а хто мені скаже, що ми знаемо про слово «танець?»
( відповіді дітей)
А
які ви танці знаєте?
(
відповіді дітей)
Сьогодні
ми здійсним маленьку екскурсію на бал, щоб познайомитись з деякими танцями, які
звучать на цьому балі. Але, щоб узнати з якого танцю ми почнемо наше
знайомство, давайте поглянемо на екран і спробуємо відгадати,що
це за танець? (ПОЛОНЕЗ)
(відповіді
дітей)
Полонез – стародавній польський танець. Колись його називали
«великим», або «пішим», так, як. музика танця нагадувала проходження, урочистий
марш. У старовину народний полонез виконували тільки чоловіки. З часом
величний танец-проходження став відкривати бали. У перщій парі полонеза
виступав сам господар будинка з шановною або вродливою гостею, решта гостей ставали у пари та
йшли по залу з поклінами та присіданнями. Так полонез став популярним бальним
танцем.
Зараз
ми послухаємо «Полонез» Ф.Шопена, польського композитора.
(після слухання описати характер
музики)
Давайте розглянемо наступний слайд та дізнаємося з яким танцем ми познаймимося
далі. (ВАЛЬС)
Вальс –
це король балу.
Одним з попередників вальсу був австрійський танець лендлер. З часом
"провінційний" лендлер придбав граціозність, витонченість і
перетворився на вальс. Вальси бувають різні - швидкі, повільні, спокійні. Але
був час, коли вальс був забороненим танцем. В Росії, на початку XX ст. його
вважали неприйнятним, так, як під час
виконання вальсу кавалер мав обіймати даму за талію. Ви, діти, напевно
знаєте, що існує жартівлива п’єска для ф-но, яку вміє грати кожний. Вона
називається «Собачий вальс», але не всі знають, що цю п’єску приписують самому
Фридерику Шопену.
( виконання «Собачого вальсу» Ф. Шопена)
А
зараз ми послухаємо вальс «На
чудовому блакитному Дунаї», який склав відомий австрійський
композитор Иоган Штраус-молодший, якого називали, як і його батька Иогана
Штрауса «королем вальсу».
(після
слухання описати характер музики)
Залишився іщє один танець, погляньмо на екран. (ПОЛЬКА)
Полька-чеський веселий жвавий танець. Танцювали польку маленькими,
недовгими кроками. Цей танець виник як народний в Чехії, а згодом став відомим
у всьому світі бальним танцем. Музика польки легка, граціозна.
Зараз ми прослухаємо "Італійську
польку", яку написав радянський композитор
С.
Рахманінов.
(після
слухання «Італійської
польки» описати характер музики)
Ми з вами послухали танцювальну музику і мені здається, що наші ніжки також
хотять піти у танок.
V. Фізкультхвилинка
Увага на екран.
VІ. Виконання музики.
А
зараз ми з вами сядемо рівненько та будемо співати: «Співоча установка».
Сьогодні ми продовжуємо повторювати та працювати над
Новорічними піснями.
(виконання пісень)
VІІ. Підсумок уроку.
1. Скажіть
мені: з якими танцями ми сьогодні з вами познайомилися?
2. Який жанр
танців був головним на уроці?
3. Які основні
особливості бальних танців?
Я гадаю, що сьогоднішню нашу екскурсію по бальним танцям ми закінчимо словами:
«Прощавай, музико! Здрастуй, музико!».
Тому, що про музику можно говорити нескінченно!
Виставлення
оцінок, оформлення журналу.
VІІІ. Вихід учнів з классу під звучання музики.
Немає коментарів:
Дописати коментар